Grootschalige actie veiligheid op de bedrijventerreinen in Groningen

Op initiatief van Bedrijfsbeveiliging Omgeving Groningen (BBOG) heeft op 30 september een grootschalige schouw plaatsgevonden op de bedrijventerreinen in Groningen.

Een team van beveiligers, politie, brandweer, ethische hacker, ondernemers en bedrijvenverenigingen ging gezamenlijk op pad om de diverse bedrijventerreinen in de stad Groningen te controleren op veiligheid. Niet alleen werden open deuren, ramen en  brandveiligheid gecontroleerd, ook de cyberveiligheid werd hierin meegenomen. Daar waar het is gelukt om binnen te komen is een witte papieren voetafdruk achtergelaten met de mededeling dat een onveilige situatie is aangetroffen. Hierna wordt nog persoonlijk contact met de desbetreffende onderneming gezocht en een rapportage van bevindingen uitgereikt. Daar waar alles in orde werd bevonden is een kaartje achtergelaten.

Op deze manier hoopt BBOG bij ondernemers bewustzijn te creëren over bedrijfsveiligheid.

Wat is BBOG?

BBOG is een stichting waarin de gemeente Groningen, politie, veiligheidsregio en de bedrijvenverenigingen in Groningen samen werken aan een schone en veilige bedrijfsomgeving in Groningen. Hierbij valt o.a. te denken aan de collectieve surveillances op de bedrijventerreinen, maar ook de grootschaliger ‘witte voeten’ actie, een schouw die een aantal keren per jaar plaatsvindt om bedrijven te controleren en te wijzen op hun beveiliging.