Groningse ondernemers opgelet: Toon je liefde voor de stad

Groningse ondernemers opgelet: toon je liefde voor de stad

Met de voltooiing van de ringweg rond Groningen wordt een belangrijke periode afgesloten. Jaren van intensieve werkzaamheden hebben hun vruchten afgeworpen en de stad is nu nog beter bereikbaar, zowel voor inwoners als voor bezoekers van buiten de provincie. Met de stadscampagne ‘Love, Groningen’ wakkert Marketing Groningen de trots van Groningen aan en nodigen we heel Nederland uit om Groningen te bezoeken. Want het is moeilijk om niet van Groningen te houden. En van haar ondernemers natuurlijk. Daarom brengt Marketing Groningen met deze campagne graag een ode aan de ondernemers met een persoonlijke poster. Ook kunnen ondernemers zelf hun trots op Groningen laten zien door een ode te brengen en door gebruik te maken van de online en fysieke tools.

 

Persbericht – Groningen, 4 oktober 2024

Groningse ondernemers maken stad trots met ‘Love, Groningen’ posters
Enkele weken na de oproep aan ondernemers om zelf hun trots op Groningen te tonen, laten de eerste resultaten zien dat Groningse ondernemers vol enthousiasme de campagne omarmen. In de binnenstad en daarbuiten hangen al vele gepersonaliseerde ‘Love, Groningen’ posters in de etalages van lokale ondernemingen. De posters, die speciaal ontworpen zijn om een ode te brengen aan de stad, vormen een kleurrijk symbool van de liefde voor Groningen.

Met de stadscampagne ‘Love, Groningen’ wakkert Marketing Groningen de trots van Groningen aan en nodigen we heel Nederland uit om Groningen te bezoeken. Want het is moeilijk om niet van Groningen te houden. En van haar ondernemers natuurlijk. Daarom brengt Gastvrij Groningen met deze campagne graag een ode aan de ondernemers met een persoonlijke poster.

Verschillende ondernemers hebben de poster al opgehangen in hun etalages. Ze maken op deze manier niet alleen hun liefde voor Groningen kenbaar, maar dragen ook bij aan de zichtbaarheid van de stadscampagne. Ondernemers in de gemeente Groningen, actief in de horeca, retail en cultuursector, kunnen via dit formulier een gepersonaliseerde ‘Love, Groningen’ poster aanvragen, waarin hun bedrijf centraal staat. Deze posters kunnen ze ophangen in hun etalage of winkel om zo hun liefde voor de stad en hun onderneming te tonen. Indien een geschikt beeld ontbreekt, biedt Gastvrij Groningen de mogelijkheid om met een fotograaf langs te komen. De eerste fotosessie staat gepland op 15 oktober.

*Let op: bij het ophangen van de poster in de etalage kan reclamebelasting van toepassing zijn. De poster mag 13 weken blijven hangen. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de gemeente Groningen.

Gastvrij Groningen

Het programma Gastvrij Groningen wordt uitgevoerd door Marketing Groningen en gefinancierd in opdracht van Het Fonds Ondernemend Groningen, gemeente Groningen en Groningen Bereikbaar. Daarnaast zijn de Koninklijke Horeca Nederland en de vier Groningse bedrijvenverenigingen: Groningen City Club, Bedrijvenvereniging West, Bedrijvenvereniging Zuidoost en Bedrijvenvereniging Noordoost bij het programma betrokken.

Breng een ode aan Groningen

Ondernemers die trots zijn op hun stad kunnen op hun eigen manier een ode aan Groningen brengen. Dit kan bijvoorbeeld door een gerecht met Groningse producten te bedenken, een speciaal ‘Ode aan Groningen’ drankje te maken of de etalage van hun bedrijf een Groningse twist te geven. Door hun liefde voor Groningen te tonen, maken ondernemers kans op verschillende prijzen. Ondernemer opgelet: hier breng je je ode uit.


 

 

 

—-

 

Toolkit

Betrek jouw onderneming bij ‘Love, Groningen’
In Groningen bewandelt iedereen een eigen pad en komen we ook altijd weer samen. Deze stad laat ondernemers zichzelf zijn en biedt hen alle ruimte om te experimenteren en pionieren. Dus, lieve ondernemers: sta voor Groningen, zoals zij staat voor jou. Blijf nieuwsgierig, blijf ontdekken. Breng een ode aan Groningen en gebruik de fysieke en online tools:

  • Fysieke tools: Ondernemers kunnen een gepersonaliseerde ‘Love, Groningen’ poster* aanvragen via dit formulier, waarin hun bedrijf centraal staat. Daarnaast worden er ansichtkaarten en baliebakjes verspreid onder ondernemers, waarmee klanten worden aangemoedigd om ook hun liefde voor de stad te tonen.

*Let op: bij het ophangen van de poster in de etalage kan reclamebelasting van toepassing zijn. De poster mag 13 weken blijven hangen. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de gemeente Groningen.

  • Online toolkit: Om de ‘Love, Groningen’ campagne tot een succes te maken, worden ondernemers gevraagd gebruik te maken van de online toolkit. Deze biedt diverse middelen, zoals sociale media kaders, posters en logo’s, waarmee ondernemers hun trots op Groningen kunnen uitdragen. De toolkit kan eenvoudig worden gedownload via deze link.

 

Breng een ode aan Groningen
Ondernemers die trots zijn op hun stad kunnen op hun eigen manier een ode aan Groningen brengen. Dit kan bijvoorbeeld door een gerecht met Groningse producten te bedenken, een speciaal ‘Ode aan Groningen’ drankje te maken of de etalage van hun bedrijf een Groningse twist te geven. Door hun liefde voor Groningen te tonen, maken ondernemers kans op verschillende prijzen. Ondernemer opgelet: hier breng je je ode uit.

Meer weten over de campagne? Lees hier alles over de stadscampagne.

Love, Groningen

ode aan

Gerelateerde nieuwsberichten

de suikerzijde impressie pioniersplein

9 oktober 2024

Ontwikkelingen Suikerzijde: verkoop gestart

Stads van buiten, groen van binnen. Aan de rand van Stad, op het voormalige Suikerunieterrein,…

zernike campus licht luchtfoto

9 oktober 2024

Terugblik: Informatiebijeenkomst Ontwikkelvisie Zernike Campus

Campusontwikkeling Groningen: Samenwerking biedt grote kansen voor ondernemers De Campus in Groningen is volop in…

waterschap noorderzijlvest

9 oktober 2024

Hoofdwatergangen Paterswoldsemeer en Hoendiep

Waterschap Noorderzijlvest gaat de hoofdwatergangen tussen het Paterswoldsemeer en het Hoendiep verbeteren. Hierover hebben wij…

campus ontikkelvisie

16 september 2024

Terugblik: Informatiebijeenkomst Ontwikkelvisie Zernike Campus

Vrijdag 13 september vond de informatiebijeenkomst Ontwikkelvisie Zernike Campus voor ondernemers op de Zernike Campus…