Groningen Werkt Slim

Ontvang tot €300 digitaal geld om je bedrijfspand te verduurzamen

700 Groninger ondernemers hebben onlangs een uitnodiging via de post ontvangen voor de Groningen Werkt Slim-app. Via deze app kunnen mkb’ers tot maximaal €300 aan digitaal geld ontvangen, te besteden aan energiebesparende producten of diensten bij lokale bouwmarkten en energiefixers. Heb je geen brief ontvangen maar denk je wel recht te hebben op deze regeling? Geen zorgen! Je kunt eenvoudig een aanvraag indienen via de app. Bekijk voor meer informatie over de app en de regeling de website via https://groningenwerktslim.app/. Heb je hierover nog vragen? Neem dan gerust contact op met de adviseurs van Groningen Werkt Slim via gws@groningen.nl.

Onderzoek snelladen gemeente Groningen

We willen allemaal veilig en comfortabel kunnen reizen, nu en in de toekomst. Tegelijkertijd zijn ons verkeer en het transporteren van goederen verantwoordelijk voor bijna een kwart van de CO₂-uitstoot in Nederland.

De gemeente Groningen zet zich in om de transitie naar elektrisch rijden zo soepel mogelijk te laten verlopen. We zien dat er ook een laadbehoefte ontstaat naar laden op hoog vermogen (50 kW of meer) voor personenauto’s en bedrijfsauto’s. We willen het aanbod en de vraag naar snelladen in beeld brengen om inzichtelijk te maken of aanvullende acties vanuit de gemeente Groningen nodig zijn.

Daarom is een survey opgesteld om een beeld te krijgen van de plannen van bedrijven binnen de gemeente.
Heeft jouw bedrijf plannen om in de toekomst snelladers publiek beschikbaar te stellen? Of denk je zelf gebruik te gaan maken van publieke snelladers binnen de gemeente Groningen? Dan verzoeken wij je vriendelijk om deze survey in te vullen.

Overig nieuws van Groningen Werkt Slim

Het wordt weer kouder buiten waardoor we vaak binnen de verwarming weer aandoen. Uit onderzoek blijkt dat met een ‘dichte deur’ het energiegebruik van winkels tot wel 40% kan dalen. Een aanzienlijke energie- en kostenbesparing! Als de temperatuur buiten onder de 15 graden is, dan loont het dus echt om de deur dicht te houden.

Bent u winkelier of ondernemer in de provincie Groningen? En staan de (winkel)deuren nu vaak onnodig open? Bestel dan gratis uw eigen ‘Open/Dicht’-bordje.

Groningen Werkt Slim

Open dicht bordje aanvragen