De 33e MARUG Conference

We leven momenteel in een tsunami van non-stop content, waar elke dag meer content wordt gepubliceerd dan dat er mensen zijn om het te consumeren. Deze overvloed van content, ook wel de content-shock genoemd, heeft als gevolg dat consumenten hun aandacht selectiever en zorgvuldiger moeten verdelen. We hebben niet de tijd noch het geduld om alles te lezen. Kortom: onze aandacht is een schaars goed geworden.

Er wordt dus meer content geproduceerd, terwijl consumenten minder aandacht hebben. Dit zorgt ervoor dat marketeers voor de grootste uitdaging staan op dit moment: hoe val je nog op en krijg je de aandacht van je doelgroep in een wereld waarin we omkomen in content? Mensgerichte marketing is nu belangrijker dan ooit tevoren. De focus moet liggen op het creëren van een menselijke connectie. Aandacht krijgen door aandacht te geven; dat is de basis van mensgerichte marketing.

Op 26 april 2022 zult u alles te weten komen over de kracht van menselijke connectie tijdens de 33e MARUG Marketing Conference: ‘The Power of Human Connection: Get Attention, by Giving attention’

De MARUG Marketing Conference is het grootste professionele studenten marketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele ervaren marketeers bezocht. Gedurende de dag zult u 4 lezingen krijgen, de eerste lezing zal worden gegeven door Jelle Bouma, verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij zal het thema van de dag inleiden en verder ingaan op zijn bevinden waaruit blijkt dat het vooral mensen zijn die het echte verschil maken in de marketing. De tweede spreker is co-founder van het bedrijf achter het razend populaire drankje STËLZ, Glenn Cornelisse. Glenn zal ons meenemen in het eerste subthema ‘Get Noticed’. Hij zal vertellen hoe STËLZ binnen mum van tijd een groot aandeel van de markt heeft veroverd in een tijd waarin we overspoelt worden door content. De derde spreker van de dag is Laura Staal van L’Oréal. Zij zal ons meer vertellen over het tweede subthema ‘Act Human’ en ingaan op hoe belangrijk het tegenwoordig is om een menselijke connectie aan te gaan met de klant. De dag zal worden afgesloten met een keynote over het derde subthema ‘Know your Purpose’. Bart van Kuijk, werkzaam als directeur communicatie & fondsenwerving bij de mensenrechten organisatie Amnesty International, zal u meer vertellen over het belang van een goede doelstelling binnen een bedrijf om een oprechte relatie aan te gaan met de klant.

De conference biedt ook de gelegenheid om uw sociale en professionele netwerk uit te breiden door middel van een interessante workshop voor bedrijfsdeelnemers. U heeft de keuze tussen twee workshops die elk een ander aspect van de hedendaagse marketing aansnijden. De twee workshops worden georganiseerd door Brainpink en het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen.
Brainpink zal u meer vertellen over het gebruik en effect van recruitment marketing met behulp van een interessante case. De workshop georganiseerd door het Customer Insights Center zal gegeven worden door Jana Holthower, een Phd student aan de RUG, gespecialiseerd in consumenten gedrag en robotics. De dag zal worden geleid door Özcan Akyol, een Nederlandse schrijver, columnist en televisiepresentator. Naast zijn literaire werk is of was hij columnist voor een combinatie van het Algemeen Dagblad en zeven regionale dagbladen, VARAgids, Nieuwe Revu en Helden. Het congres zal worden afgesloten met een netwerkborrel.

Korting en inschrijven
Leden van Bedrijvenvereniging WEST kunnen voor slechts €119,- excl. (in plaats van €199,-
excl.) deelnemen aan de MARUG Marketing Conference. Schrijf u nu in via de website met de code ‘WEST’ om te profiteren van deze korting. Voor het complete programma en verdere informatie, bezoek onze website en volg ons op LinkedIn!

Programma

9:30-10:15 Ontvangst
10:15-11:40 Opening en lezingen
11:40-12:00 Pauze
12:00-13:00 Lezing
13:00-13:50 Lunch
13:50-15:50 Workshops
15:50-16:10 Pauze
16:10-17:00 Lezing en slotbeschouwing
17:00-18:00 Netwerkborrel


Date

26 april 2022

Time

09:30 - 18:00

Location

MartiniPlaza