Barn Talk | Het paradijs op aarde begint in Nederland | Hoe ondernemers het energievraagstuk op kunnen lossen

Na de zomervakantie trappen we af met een Barn Talk over de mogelijkheden die er zijn om van de wereld (weer) een paradijs te maken met behulp van de energietransitie. Ruud Koornstra, duurzaam ondernemer in hart en nieren en nationaal energiecommissaris, zal deze middag vertellen over zijn documentaire Het paradijs op aarde begint in Nederland: een rondgang (samen met zijn dochter) langs duurzame innovaties in Nederland die ons laten zien hoe snel er in ons kleine land ingesprongen wordt op het energievraagstuk. En dat er genoeg ideeën en innovaties op de plank liggen om een samenleving zonder schaarste te creëren. De sleutel ligt volgens Koornstra in een duurzame energietransitie.

Zelf stond Koornstra aan de wieg van tal van duurzame innovaties en bedrijven en werd ondermeer bekend met de LED-lamp. Hij gelooft er heilig in dat we aan de vooravond staan van grootse oplossingen voor onze grote wereldproblemen, en dat ondernemers hier een belangrijke rol in spelen. Tijdens de Barn Talk gaat hij in debat met een drietal startende ondernemers uit deze sector om te laten zien wat hun bijdrage is. Wie deze ondernemers zijn, wordt binnenkort bekend!

1 september 2021

Location