Update aanleg Warmtenet Noordwest

Aanleg Warmtenet Noordwest gaat van start

Onze bouwborden aan de Zernikelaan zijn u vast niet ontgaan. Ze geven aan dat wij gaan beginnen met de werkzaamheden voor het warmtenet. De start is op maandag 3 juli. Voor u, als gebruiker van Zernike Campus, kan het betekenen dat u een andere route naar uw bestemming moet volgen. Vervelend, maar helaas onvermijdelijk. Misschien een geruststelling: we proberen zoveel mogelijk tijdens de zomer(vakantie) te doen.

Dit zijn de belangrijkste verkeersmaatregelen op Zernike Campus:

• Blauwborgje is afgesloten vanaf De Mudden tot ACLO. Het verkeer wordt omgeleid via de Zernikelaan
  • Wél bereikbaar zijn: De Mudden, Sportcentrum ACLO, de fietsenwinkel, het tankstation, de tennisbanen, RUG Facilitair Bedrijf, parkeerplaatsen P1 en P4, de tentamenhal (Aletta Jacobshal) en Landleven
  • Er komt een tijdelijke ingang voor P3 vanaf de Zernikelaan
  • Het fietspad tussen het Jaagpad en Blauwborgje is afgesloten

De aanleg van het warmtenet in De Mudden en de Zernikelaan staat gepland voor oktober/september.

Meer informatie
Op het kaartje hieronder kunt u precies volgen welke verkeershinder onze werkzaamheden veroorzaken. Heeft u nog overige vragen over onze activiteiten op Zernike Campus? Bezoek onze website www.warmtestad.nl. Daar kunt u zich binnenkort ook abonneren op onze nieuwsbrief, Facebook en Twitter. Liever persoonlijk contact? U bent elke donderdag welkom op ons inloopspreekuur (van 12.00 uur tot 13.00 uur) in Het Nieuwe Kantoor (HNK), Zernikepark 12. Heeft u dringende zaken, bel dan met aannemer H&D, Arjen Legemaat (06-237 69 721) of met projectleider Wim Klootsema (06-222 04 858).

10.000 huishoudens
Zodra het warmtenet op Zernike Campus is aangelegd, gaan we verder met het tracé, onder de ringweg door, richting Paddepoel-Noord, Selwerd en andere stadsdelen. Dit najaar starten we ook met de voorbereidingen voor het aanboren van de geothermiebron, die het hete water gaat leveren om meer dan 10.000 huishoudens van duurzame warmte te voorzien.We houden u op de hoogte!

Met warme groet,

Dick Takkebos
Directeur WarmteStad

Klik op de afbeelding om de kaart (pdf) te openen