Afwisselend programma WEST Promotiedagen 8 en 9 november 2022

Dit jaar is WEST samen met de Bedrijvenverenigingen ZO en GCC in één stand te vinden. Samen hebben we voor onze leden en belangstellenden een interessant programma opgezet.

Dinsdag 8 november

12:45 -13:45 uur: Groningen Werkt Slim

Groningen Werkt Slim zet zich in voor het voorlichten en stimuleren van het CO2 neutraal maken van – combinaties van – bedrijven in de gemeente Groningen

14:00 – 14:30 uur: Groene Waterstof Booster

Wat is waterstof? Wat kan Groene Waterstof Booster ondernemers brengen. Voorbeelden van samenwerking met MKB in NNL.

Spreker: Tineke van der Meij

15:15 – 15:45 uur:  Stichting OTP

Stichting OTP legt verbinding tussen onderwijs en bedrijven

16:30 – 17:00: Cyber Security Centrum NN
19:00 – 21:00 uur: Professioneel gezellig netwerken met Young Professional

Leer Jongeren Commercieele club Groningen kennen en kom langs voor meer informatie en een netwerkborrel.

Woensdag 9 november

12:45 – 13:15 uur: Leren en ontwikkelen in een krappe arbeidsmarkt: luxe of noodzaak?

Leren en ontwikkelen binnen bedrijven is dé oplossing voor personele schaarste. De leer- en ontwikkelcultuur is de basis voor een toekomst waarin Leven Lang Ontwikkelen van mensen, organisatie en onderwijs vanzelfsprekend wordt om daarmee wendbaar te blijven in steeds veranderende omstandigheden.

In deze presentatie nemen Ellen van Eden en Arjen Edzes u mee naar de stand van zaken in Noord-Nederland en reiken zij handvatten aan voor uw eigen praktijk.

Ellen is practor Leven Lang Ontwikkelen aan het Noorderpoortcollege, Arjen Edzes is lector aan het Centrum voor Ondernemerschap van de Hanzehogeschool en hoofddocent aan de RUG.

14:00 – 14:30 uur: Campus Groningen

Campus Groningen is het knooppunt van kennis en innovatie, waar dagelijks meer dan 70.000 mensen samen komen om te leren, werken, onderzoeken, ontwikkelen en zorg te verlenen. Campus Groningen is een unieke concentratie van kennisinstellingen en bedrijven, waar kennis delen, innoveren, ontmoeten en samenwerken centraal staan.

15:15 – 15:45uur: Make it in the North: internationaal talent op de Noord-Nederlandse arbeidsmarkt

Noord-Nederland heeft 20.000 internationals – van praktisch tot theoretisch opgeleid – waarvan veel nu aan het werk willen en kunnen, met alleen taal als barrière. Wilt u weten wat deze groep voor uw bedrijf kan betekenen, en welke ondersteuning er is bij het werven en aannemen van Engelssprekende internationals? Kom langs, en wij vertellen u er alles over.

Spreker: Marjolein Wiersma, projectcoördinator

16:30 – 17:00 uur Mooiedingenmakers

Goede zzp’ers vinden kan nog best lastig zijn. Dat is niet leuk én het is slecht voor de sector en de regio, dus steken wij van Mooiedingenmakers daar een stokje voor. Door matchmaking. We zoeken de perfecte match voor jouw klus totdat we die gevonden hebben.

18:30 – 19:00 uur: AI, zo moeilijk is het ‘nie’

Tijdens een interactieve sessie laat de AI-Hub Noord-Nederland jou als MKB’er zien hoe het verschil gemaakt kan worden door het leggen van verbindingen, het geven van advies en met je meedenken over praktische oplossingen zoals het verhogen van je marktpositie en je productiviteit met behulp van AI-toepassingen.

Spreker: Bart Beima

Zien we jou in onze stand op 8 en 9 november?

Dinsdag 8 november

12:45 – 13:15 Groningen Werkt Slim
14:00 – 14:30 Groene Waterstof Booster
15:15 – 15:45 Stichting OTP