Bedrijvenvereniging WEST geeft boost aan elektrisch rijden

Bedrijvenvereniging WEST is de samenwerking aangegaan met Fudura om de groei van (semi) publieke laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen in de stad Groningen bij ondernemers te verbeteren. Tevens stellen zij de data aan de hogeschool beschikking voor verder onderzoek.

Fudura B.V. en Bedrijvenvereniging WEST gaan de samenwerking aan om zodoende elektrisch vervoer in de regio Groningen een boost te geven. Zo krijgen de ondernemers de kans om een laadpaal te huren en deze door een unieke propositie ook deels terug te kunnen verdienen. Hierbij stellen de ondernemers de laaddata ter beschikking in een databank zodat de hogeschool onderzoek kan doen op een nog onderbelicht gebied namelijk, het gebruik van laadpalen in het private domein.

Stimulans voor elektrisch vervoer
Klaas Holtman, Voorzitter Bedrijvenvereniging WEST: “WEST is medeondertekenaar van het convenant Groningen 2035 en heeft vijf projecten benoemd om een bijdrage te leveren aan de energiedoelstellingen in de stad Groningen. Een goede laadpaleninfrastructuur is voorwaarde om autogebruikers te activeren tot het gebruik van de elektrische auto. Groningen is nu bepaald geen voorloper op dit gebied. Met de samenwerking met Fudura hopen wij dat de achterstand gauw wordt ingelopen en Groningen ook op dit gebied tot de voorlopers gaat behoren.”

Huur laadpaal deels terugverdienen
Maarten Venselaar, Business Developer Fudura: “De behoefte voor elektrische vervoer en de daarmee gemoeide infrastructuur groeit explosief. Daarom is het van belang dat de ondernemers in de regio Groningen laadinfra faciliteren voor hun gasten, medewerkers of henzelf. Door deze samenwerking kunnen ondernemers zonder investering een laadpunt huren en door middel van gebruikerstransacties de huur deels terugverdienen. Daarnaast verwachten de initiatiefnemers dat de data goed onderzoeksmateriaal is voor de hogeschool en nieuwe informatie oplevert over het gebruik van private laadpalen.”

Over Fudura
Fudura meet en maakt energiestromen inzichtelijk en bestuurbaar. Als marktleider in meetdiensten en verhuur van bedrijfsmiddelen bouwt en onderhoudt Fudura een duurzame en efficiënte energie-infrastructuur. Het doel daarbij is maximale energieprestaties. En dat bij meer dan 25.000 zakelijke klanten. Meer informatie over deze laadpalen vindt u op www.fudura.nl. Ook leest u hier wat de mogelijkheden en voordelen zijn voor uw organisatie.