WEST
west

WEST thuis west

leden
Ook op je best met WEST? Sluit je aan bij onze ruim 400 leden in West-Groningen en haal alles uit je onderneming en de directe omgeving!
leden

Wanneer kun je lid worden?

Leden vormen de zintuigen van WEST. Ondernemers, ondernemingen en non-profit organisaties gevestigd in Groningen-West of op Campus Groningen zijn van harte uitgenodigd en welkom om lid te worden. Als WEST staan ondernemers sterk en houden zij grip op de vele ontwikkelingen in Groningen.

Alle voordelen op een rij

Profiteer op meerdere fronten

Ondernemerslobby

Het mes van WEST snijdt aan twee kanten; namens ondernemers zit WEST bij de gemeente aan tafel om beleid rondom bedrijventerreinen en winkelcentra in Groningen-West te bespreken en tegelijkertijd brengt WEST plannen en initiatieven van ondernemers/leden onder de aandacht. Zo ontstaat er een samenwerking die een gemeenschappelijk doel nastreeft: het werk- en leefgebied van Groningen-West laten floreren.

Collectieve inkoop

Of het nu gaat om energie of beveiliging: randvoorwaarden om verantwoord te kunnen ondernemen zijn constant in beweging. Dit gaat al onze leden aan en daarom kopen we samen betrouwbaar en eerlijk in. Zo krijgen leden van WEST de mogelijkheid om aan te haken bij relevante ontwikkelingen en zorgen we dat we als ondernemend Groningen-West gebruiken kunnen maken van de nieuwste technieken.

Evenementen

Activiteiten waarbij ondernemers in alle vormen en maten samenkomen vormen het hart van WEST. We stimuleren samenwerking, delen waardevolle informatie en helpen elkaar verder. Bijvoorbeeld tijdens promotiedagen, netwerkbijeenkomsten en workshops. Persoonlijk contact verbindt ondernemend Groningen-West en zo staan ondernemers sterk.

Profiteer van exclusieve aanbiedingen

Collectieve terreinbeveiliging
Beveiliging van (gezamenlijke) eigendommen, voorkoming van inbraken en veiligheid van je personeel staan hoog op de agenda van WEST. Daarom wordt er samengewerkt met BBOG (samenwerkingsverband tussen de Gemeente Groningen, Politie, Brandweer en de bedrijvenverenigingen). BBOG werkt samen met Cruon Beveiliging en Preventief Veiligheidsdiensten. Cruon Beveiliging verzorgt de collectieve surveillance op de bedrijventerreinen.

Daarnaast kunnen leden van WEST gebruik maken van aanvullende diensten van Cruon Beveiliging en Preventief Veiligheidsdiensten met gebruik van de collectief overeengekomen  korting.

Voor informatie over de diensten van Cruon Beveiliging kun je contact opnemen met de heer H. Rump, telefoonnummer 050 – 7600650 of info@cruon.nl

Voor informatie over de diensten van Preventief Veiligheidsdiensten kun je contact opnemen met de her J. Kruizinga, telefoonnummer 050 – 5878794 of info@preventief.eu

Afvalverwerking
Collectieve afvalinzameling is van groot belang op de bedrijventerreinen. Door samen te werken wordt de overlast van afvalwagens verminderd en worden over de tarieven goede afspraken gemaakt. WEST werkt samen met de Milieudienst Gemeente Groningen, in samenwerking met Virol Recycling.

Je krijgt vrijblijvend advies over het duurzaam verwerken van je afvalstromen. Kortom, met een contract me de Milieudienst of Virol Recycling en een lidmaatschap van Bedrijvenvereniging WEST haal je voordeel uit je afval!

Contact Milieudienst: Mevrouw D. Griemink, telefoonnummer 050 – 3671265 of dina.griemink@groningen.nl

Contact Virol Recycling: De heer S. van der Veen, 0597 – 591526 of vanderveen.s@virol.nl

Elektrische deelauto’s

CommShare is een all-in-one mobiliteitsconcept dat zich focust op duurzame inzetbaarheid van elektrische deelauto’s voor zakelijke reizen, waarbij een mobiliteitsgarantie van 100% wordt geboden. Het mobiliteits-concept wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking van Triade, Pouw Rent en Martinistad B.V. BMW & MINI.

Waarom CommShare
In het kort levert CommShare de organisatie: een servicepartner (24/7 bereikbaar, 100% mobiliteitsgarantie), (elektrische) deelauto’s voor zakelijk gebruik, laadpalen en het deelsysteem (hard- + software). De deelauto’s zijn te reserveren, openen en sluiten met de CommShare app. Deze diensten resulteren samen in een all-in-one deelconcept, hiermee wordt de organisatie volledig ontzorgd en ligt de gehele verantwoordelijkheid bij CommShare.

Zakelijk gebruik
De zakelijke kosten zijn volledig afhankelijk van het type auto, de hoeveelheid auto’s die de organisatie afneemt en het aantal kilometers waarvoor het bedrijf garant staat. Zakelijk gebruik geldt van maandag t/m vrijdag; in het weekend moeten de deelauto’s beschikbaar zijn voor privégebruik.

Meer informatie en contact: info@comm-share.nl

Studentenplatform voor ondernemerschap

BusinessMatch Groningen (BMG) is hét studentenplatform voor ondernemerschap op de Hanzehogeschool Groningen en is een onafhankelijke stichting die belangeloos studenten die geïnteresseerd zijn in ondernemerschap motiveren en stimuleren om te gaan ondernemen. Dit doen zij door workshops, gastlezingen, masterclasses en pitchwedstrijden te organiseren. De activiteiten zijn voor iedere student toegankelijk en zijn opleidingsgericht.

Anner Award
Zo organiseert BMG ook de Anner Award. De Anner Award is dé competitie voor alle ondernemende studenten uit Noord-Nederland met een bedrijfsidee of onderneming. Tijdens deze competitie leert de student zichzelf uit te dagen door een pitch te houden voor een jury.

WEST ondersteunt en adviseert BMG bij hun activiteiten.

Meer informatie: Thom Prins thom@businessmatchgroningen.nl